Årets Høstferiekampanje!

15.10.2024

Årets høstferie over, og da er det på sin plass med en oppsummering av kampanjens resultater. 

Foto: Ida K. Vollum
Foto: Ida K. Vollum

Høstferiekampanjen valgte vi å kjøre på Meta (Facebook og Instagram) med mål om trafikk til landingssiden for kampanjen. Kampanjen ble kjørt i tidsrommet 13. september - 7. oktober og var målrettet mot et lokalt publikum. Geografiske områder vi tok utgangspunkt i var Rogaland og gamle Hordaland.

I forkant av kampanjen inviterte vi våre medlemmer til å komme med innspill på hva de tilbød av aktiviteter i høstferien. Det var dette som ble prioritert i utvalg av produkter og opplevelser på landingssiden.


Hovedresultatene fra kampanjen: 

  • Totalt antall lenkeklikk: 4 551
  • Total Rekkevidde: 65 175
  • CTR: 6,98%


Det var desidert flest klikk på annonsen fra Facebook. Det var i hovedsak kvinner som klikket på lenken, med hele 86 %.

I tillegg ser vi at artikkelen som er brukt som landingsside for kampanjen ligger på 2. plass gjennom kampanjeperioden over de best besøkte sidene på hele Fjord Norge plattformen (resultat inneholder både betalt og organisk trafikk). Her har artikkelen 8 287 visninger i perioden 13. september - 7. oktober, med en gjennomsnittlig engasjementstid på 39 sekunder.

På tross av et relativt lavt annonseringsbudsjett, har kampanjen gitt gode tall. Vi håper selvsagt det ikke ble med klikk og rekkevidde, men at kampanjen oppnådde sitt hovedmål: økt besøk til våre medlemmer i høstferien.


Kontinuerlig jobbing med innhold på nettsidene gir resultater 

Vi jobber hele tiden med å ha relevant og interessant innhold på nett, og derfor er det hyggelig lesing å se på tallene fra de siste 30 dager i Google Analytics for hele Fjord Norge. Her har innhold fra Haugesund og Haugalandet hele 5 sider inne på topp 10. Listen er som følger: