Visitnorway.com i ny drakt

01.09.2023

Denne uken lanserte Visitnorway.com sin nye look, og vi liker det vi ser! Visitnorway har fått et friskere utseende og nye funksjoner, samtidig som de har beholdt sin tydelige identitet. Dette synes vi er svært positivt, og håper det bidrar til at potensielle gjester i enda større grad blir inspirert og informert - og selvsagt finner veien til oss.   

Hvem er synlig på Visit Norway?

Synlighet hos Visit Norway oppnås kun gjennom medlemskap i destinasjonsselskapet.

Produktoppføringene vi publiserer på våre nettsider, blir automatisk publisert til visitnorway.com (24 timers delay). Det er også disse oppføringene som blir løftet frem i redaksjonelle saker og kampanjer vi gjør i samarbeid med Visit Norway.

Reiselivet i Norge består av flere lag, og noen ganger kan vi stå alene som Visit Haugesund i vår kommunikasjon, andre ganger er vi helt avhengige av å være en del av et større fellesskap. I enkelte sammenhenger er det fordelaktig å kommunisere oss som en del av Vestlandet, mens andre ganger som en del av det nasjonale reiselivet, som Norge. Sammen er vi sterkere, mer synlig og får en annen kraft enn det vi klarer alene. Dette byr på store muligheter, men også på det som enkelte kan oppfatte som begrensning. For hvordan skal en liten destinasjon få synlighet i konkurranse med de største attraksjonene i Norge?

På våre felles nettsider med Fjord Norge har vi redaksjonell frihet hva gjelder artikler, kampanjer og annet innhold. På Visit Norway er det produktoppføringene som er vårt hovedbidrag, og de har egne team som tar beslutninger på redaksjonelt innhold og kampanjer. Vi kommer selvsagt med innspill til de ulike temaene, men har ingen beslutingsmakt på hva som tas med. Og nettopp derfor er DU så utrolig viktig, du som er medlem hos oss! For jo mer av regionen og bredden av opplevelser vi kan løfte frem til Visit Norway, desto større sjanse er det for at vår region blir synlig i ulike redaksjonelle saker.... igjen og igjen og igjen.

Gi riktig og god informasjon til gjestene!

Vi benytter også anledningen til å minne deg på å sjekke produktoppføringene du har hos oss med jevne mellomrom slik at vi kan oppdatere dersom informasjonen er feil eller mangelfull. Det er svært uheldig om vi gir våre gjester uriktig informasjon når det publiserer til flere sider.

Her kommer derfor noen tips på veien:

  • Er tittel og ingress "to the point", og forteller den leseren noe om hvor i landet du er?

  • Gir teksten på produktoppføringen din leseren verdifull og nok informasjon til å planlegge et besøk til deg?

  • Er kontaktinformasjon, adresse og linker korrekt?

  • Er bildene inspirerende? (Ha gjerne bilder fra ulike sesonger, og med mennesker på)

  • Har du tekst på norsk, engelsk og tysk? Vi har avtale med Allegro for oversettelser, ta kontakt med oss for pris.

Oppdateringer av tekst, bilder eller annen informasjon sendes på mail til anja@visithaugesund.no.